Wednesday, May 02, 2007

Asså, kul att ha baby MEN...

... man kan inte blogga. För det är jobbigt att skriva med en hand.

Och när man väl får tid att sätta sig så glömmer man vad man ville säga... jo, jag tänkte beklaga mig över att jag inte var smart nog att skapa en alltmöjligt-blogg istället för en specifik bokblogg. För det är lättare att jamsa och tramsa än vara strukturerad när man har en Minimus som pockar på uppmärksamhet. Och så kan man delge en otroligt intresserad Blogg-omvärld sin sons utveckling och så. Eller tala om att man lagat gnocchi efter en recept från Aglio e olio, en blogg man hittat via Fridas - sånt är ju kul. Fast gnocchin blev sådär, borde kokat längre tror jag, alternativt varit mindre.

Min älskade make köpte Laurie King's The Art of Detection till mig som BB-present, för han kom ihåg att jag pratat om den och suktat. Så den vill jag skriva om, fast ordentligt. Kanske imorgon. Sen har jag läst klart den andra Viets-boken, och en Agatha Christie... imorgon kanske. Fast Laurie förtjänar ett helt eget inlägg.

Just idag fyller Minimus 4 veckor. Heh. Det blir inte mycket läst ska jag säga. Men en och annan sudoku, och tv...

No comments: