Sunday, March 16, 2008

Strage har så rätt så rätt

Läser DN på nätet, och fastnar för Fredrik Strages krönika. Heja Strage, du skriver bra krönikor tycker jag, men den här var ovanligt bra.

Och den ena repliken är egentligen inte mer korkad än den andra - i synnerhet inte när Duvalls ord citeras av en idiot som just eldat upp middagen. Ändå hamnade "I love the smell of napalm in the morning" på en hedervärd tolfteplats när American Film Institute listade de främsta filmreplikerna någonsin. "Nobody puts Baby in the corner" blev bara nummer 98.


Orättvist är vad det är. Och slutklämmen är också så rätt - faktiskt är Dirty Dancing en väldigt jämställd film. Sådana görs inte så ofta, tyvärr.

Hej, jag heter Bani, och jag gillar också Dirty Dancing.

PS: Nu fick jag markera texten i citatet och ändra till svart färg, för annars blir citaten i VIT text av någon outgrundlig anledning. Om någon klok människa vet hur man fixar det så hör av er.

2 comments:

Anonymous said...

*viskar lite skamset* Hej jag heter Karolina och gillar ocskå Dirty Dancing

bani said...

Absolut inget att skämmas för, Karolina. Välkommen i klubben.